Klantgericht communiceren

De uitdaging van omgaan met klanten

Hoe is het gesteld met onze klantgerichtheid? Klantgerichtheid heeft te maken met communicatie, houding en uitstraling. Een goede en open relatie met de klant is van levensbelang. De uitdaging daarbij is echter om de regie in handen te blijven houden. Tijdens deze training ontwikkelen de deelnemers de belangrijkste vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid.

Resultaat

De training ‘klantgericht communiceren’ leert u om zich zelfverzekerd te voelen en een goede relatie met uw klant te behouden. Na het volgen van deze training heeft u de volgende punten geleerd:

  • Klantvriendelijke houding en uitstraling
  • Gestructureerd en professioneel telefoneren
  • Omgaan met lastige situaties en klachten
  • Verwachtingen duidelijk krijgen en misverstanden voorkomen
  • Prioriteiten stellen tijdens pieken
  • Regie zelf in handen houden
  • Effectief communiceren
  • Optimaal waarnemen van werk van collega’s
  • Overzicht houden van (openstaande) acties
  • Proactief omgaan met taken en verantwoordelijkheden
  • Bijdrage leveren aan het visitekaartje van uw organisatie

Opzet van de training

De training is praktisch van opzet waarbij theorie veelvuldig wordt afgewisseld met bespreken en uitvoeren cases. Voorafgaand aan de training ontvangen de deelnemers een vragenlijst. Het beantwoorden van de vragen geeft inzicht in het persoonlijk functioneren. Er wordt bewust gewerkt met kleine groepen. Tijdens de groepstraining wordt theorie afgewisseld met opdrachten. Naast de training kan er optioneel worden gekozen voor individuele coaching. Hierbij zal de trainer u helpen om uw persoonlijke doelstellingen te realiseren. Dit blijkt in de praktijk tot een blijvend resultaat te leiden.

Meer weten?


Bel 0651153890 of laat uw gegevens achter, dan neem ik zo snel mogelijk contact met u op.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief